• Планування регуляторної діяльності

    План діяльності Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів

    2024

    Рішення Вараської міської ради від 20.09.2023 року №2622-ПРР-VIII-7210 "Про затвердження плану діяльності Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2024 рік»"

    2023

    Рішення Вараської міської ради від 02.12.2022 року №1711-РР-VIII "Про затвердження плану діяльності Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2023 рік», №7200-ПЛ-11-22"

    2022

    Рішення Вараської міської ради від 23.02.2022 року №1298-РР-VIII "Про внесення змін до рішення Вараської міської ради від 17.11.2021 №1022 «Про затвердження плану діяльності Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік» №7200-ПЛ-03-22"

    Рішення Вараської міської ради від 17.11.2021 року №1022 "Про затвердження плану діяльності Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік"

    2021

    Рішення Вараської міської ради від 17.11.2021 року №1023 "Про внесення змін до рішення Вараської міської ради від 15.12.2020 №25 «Про затвердження плану діяльності Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік»

    План діяльності виконавчого комітету Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів

    2023

    Рішення виконавчого комітету від 30.09.2022 року №326-РВ-22 "Про затвердження плану діяльності виконавчого комітету Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2023 рік №7200-ПЛ-12-22"

    2022

    Рішення виконавчого комітету від 26.10.2021 року №348 "Про затвердження плану діяльності виконавчого комітету Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік"

     

     

  • Порядок прийняття регуляторних актів згідно вимог

    Закону України «Про засади державної регуляторної політики

    у сфері господарської діяльності»

     

    І етап: Підготовка Плану діяльності Вараської міської ради та її

    виконавчого комітету з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік

    Відповідно до статті 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003р. №1160-ІV (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон) підготовка управлінням економіки та розвитку громади виконавчого комітету Вараської міської ради листі для структурних підрозділів виконавчого комітету Вараської міської ради, які є потенційними розробниками регуляторних актів щодо подання до 20 вересня 2021 року переліку регуляторних актів, які заплановано розробити в 2022 році, за представленою формою.

    План

    діяльності ______________________________________ (назва підрозділу)

    з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік

    № п/п

    Вид проєкту

    Назва проєкту

    Ціль прийняття

    Термін

    підготовки проєкту

    Орган або підрозділ, відповідальний за розробку проєкту

    1.

    Рішення виконавчого  комітету

           

    2.

    Рішення Вараської міської ради

           

    ________________                                                                                         _______________

              (посада)                                                                                                                                                                        (ПІБ, керівника)

    Після отримання пропозицій від структурних підрозділів виконавчого комітету Вараської міської ради, управління економіки та розвитку громади проводить всебічний та детальний аналіз кожної пропозиції на предмет наявності ознак регуляторного акта та відповідності принципам державної регуляторної політики.

    Проаналізувавши регуляторні акти, які заплановано розробити в наступному році управління економіки та розвитку громади формує проєкти рішень Вараської міської ради та виконавчого комітету Вараської міської ради та подає на погодження та розгляд постійних депутатський комісій Вараської міської ради.

    Пройшовши процедуру погодження План діяльності Вараської міської ради та її виконавчого комітету з підготовки проєктів регуляторних актів оприлюднюються шляхом розміщення плану на офіційному вебсайті Вараської міської ради в мережі Інтернет.

    Згідно із Законом України № 890-ІХ «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», проєкти рішень органів місцевого самоврядування, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їхнього розгляду з метою ухвалення. 

    Вараська міська рада та її виконавчий комітет затверджують плани діяльності з підготовки ними проєктів регуляторних актів на наступний календарний рік не пізніше 15 грудня. 

    Перед тим, як починати розробку проєкту регуляторного акту, необхідно переконатись, що він включений до Плану діяльності Вараської міської ради та її виконавчого комітету з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік.  Якщо даний проєкт не включено до Плану, то необхідно підготувати лист на ім’я міського голови наступного змісту:

    «Прошу Вас погодити внесення доповнень (або змін) до Плану діяльності Вараської міської ради та її виконавчого комітету з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік згідно таблиці:

    Вид проєкту

    Назва

    проєкту

    Ціль

    прийняття

    Термін підготовки прєекту

    Орган, або підрозділ відповідальний за розробку

     регуляторних актів

    Рішення  міської ради (виконавчого комітету)

     

     

     

     

    Зміни або доповнення до Плану будуть внесені на черговому засіданні міської ради та оприлюднюються шляхом розміщення плану на офіційному вебсайті Вараської міської ради в мережі Інтернет.

    Друкувати повідомлення про оприлюднення можна не раніше оголошення про внесення зміни або доповнення до Плану.

    З Планом можна ознайомитись на офіційному вебсайті Вараської міської ради в розділі "Регуляторна політика".

    ІІ етап: Підготовка проєкту регуляторного акту та аналізу регуляторного впливу

    При підготовці проєкту регуляторного акта слід керуватися статтею 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003р. №1160-ІV (зі змінами та доповненнями), а також постановою Кабінету Міністрів України від 14.03.2004 №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (зі змінами та доповненнями) (далі - Методика).

    Розробник проєкту регуляторного акта при підготовці аналізу регуляторного впливу повинен:

    – визначити та проаналізувати проблему, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінити важливість цієї проблеми;

    – обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання;

    – обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою діючих регуляторних актів, та розглянути можливість внесення змін до них;

    – визначити очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акту, у тому числі здійснити розрахунок очікуваних витрат та вигод суб'єктів господарювання, громадян та міської ради внаслідок дії регуляторного акта;

    – визначити цілі місцевого регулювання;

    – визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин;

    – аргументувати переваги обраного способу досягнення встановлених цілей;

    – описати механізми і заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта;

    – обґрунтувати можливість досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта;

    – обґрунтовано довести, що досягнення запропонованим регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та держави;

    – обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені;

    – оцінити можливість впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги;

    – оцінити ризик впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта;

    – обґрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта;

    – визначити показники результативності регуляторного акта;

    – визначити заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.

    Обов'язковими показниками результативності регуляторного акта повинні бути:

    – розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;

    – кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;

    – розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта;

    – рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

    Якщо проєкт регуляторного акту одночасно містить норми, що регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами чи іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, та норми, що регулюють інші суспільні відносини, а також індивідуально-конкретні приписи, то аналіз регуляторного впливу готується лише щодо норм, які регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.

    Після підготовки проєкту регуляторного акту разом з аналізом регуляторного впливу розробник подає відповідний пакет документів до управління економіки та розвитку громади для здійснення аналізу на предмет відповідності діючому законодавству України, а також відповідності принципам державної регуляторної політики.

    Після розгляду проєкту регуляторного акту управлінням економіки та розвитку громади на предмет відповідності нормам регуляторної політики та погодження даного проєкту регуляторного акта, розробник готує повідомлення про оприлюднення (вимоги до якого описані в ІІІ етапі), звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта (в разі необхідності його розробки, що визначено безпосередньо самим регуляторним актом) та подає на розгляд постійній депутатській комісії Вараської міської ради з питань бюджету, фінансів, економічного розвитку та інвестиційної політики (бюджетна) для підготовки експертного висновку постійної депутатської комісії.

    Відповідно до пункту 7 статті 12 Положення про постійні комісії Вараської міської ради восьмого скликання  від 23.11.2020 року за здійснення державної регуляторної політики у Вараській міській раді відповідає постійна депутатська комісія Вараської міської ради з питань бюджету, фінансів, економічного розвитку та інвестиційної політики (бюджетна) та відповідно до своїх повноважень готує висновки та рекомендації з питань інвестицій, регуляторної політики, торгівлі, послуг та розвитку підприємництва.

    В разі позитивного експертного висновку постійної депутатської комісії Вараської міської ради з питань бюджету, фінансів, економічного розвитку та інвестиційної політики (бюджетна) розробник проєкту регуляторного акта подає до управління економіки та розвитку громади повний пакет документів, який повинен містити:

    • проєкт рішення Вараської міської/ виконавчого комітету;
    • аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення;
    • експертний висновок постійної депутатської комісії щодо регуляторного акта;
    • звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта,
    • повідомлення про оприлюднення проєкту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного вплив.

    Управління економіки та розвитку громади на виконання статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» направляє пакет документів для розгляду та надання пропозицій, щодо дотримання принципів державної регуляторної політики до Державної регуляторної служби України для розгляду та надання пропозицій, щодо дотримання принципів державної регуляторної політики.

    Строк підготовки Державною регуляторною службою України пропозицій щодо удосконалення проєктів регуляторних актів встановлено Порядком, який затверджений постановою Кабітену Міністрів України від 23.09.2014 №634 «Про порядок підготовки пропозицій щодо удосконалення проектів регуляторних актів, які розробляються органами місцевого самоврядування», який визначає його у межах 20 робочих днів з дня одержання відповідних документів.

    Після отримання зауважень та пропозицій від Державної регуляторної служби України, розробник розглядає відповідні зауваження та пропозиції, вносить відповідні коригування до проєкту регуляторного акта та повторно подає до управління економіки та розвитку громади.

    Управління економіки та розвитку громади здійснює повторний аналіз проєкту регуляторного акта та повідомляє листом Державну регуляторну службу України про врахування їх зауважень та пропозицій.

    ІІІ етап: Опублікування повідомлення про оприлюднення проєкту регуляторного акта на офіційному вебсайті Вараської міської ради

    Повідомлення про оприлюднення проєкту регуляторного акта повинно містити:

    – стислий виклад змісту проєкту;

    – поштову та електронну, за її наявності, адресу розробника проєкту до яких за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції;

    – інформацію про спосіб оприлюднення проєкту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проєкт регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу).

    – інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань (від 1 до 3 місяців з дня опублікування проєкту та аналізу);

    – інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями зауважень та пропозицій.

    Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проєкту регуляторного акта і згідно Закону не може бути меншим ніж 1 місяць та більшим ніж 3 місяці з дня оприлюднення проєкту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.

    ІV етап: Оприлюднення самого регуляторного акта та аналізу його регуляторного впливу

    Проєкт регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу згідно Закону оприлюднюється не пізніше п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення. Для того, щоб не  порушувати дану вимогу Закону, пропонуємо в повідомленні про оприлюднення додатково вказувати, що проєкт та аналіз будуть також розміщені «дата не пізніше п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення» на офіційному вебсайті Вараської міської ради в розділі «Регуляторна політика», а також «Документи» та відповідно їх розмістити.

    Усі зауваження і пропозиції щодо проєкту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду розробником цього проєкту. За результатами цього розгляду розробник проєкту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє. Але законодавство регулює лише письмові звернення згідно Закону України «Про звернення громадян»; звернення через Інтернет та електронні адреси законодавством не регулюються.

    V етап: Обговорення проєкту регуляторного акту

    Оприлюднення проєкту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій не може бути перешкодою для проведення громадських слухань та будь-яких інших форм відкритих обговорень цього проєкту регуляторного акта.

    Форми громадських обговорень: громадські слухання, круглі столи, конференції, семінари, форуми, збори, організація громадських приймалень тощо.

    У разі проведення громадських обговорень розміщується оголошення в ЗМІ, на офіційному вебсайті Вараської міської ради, розсилаються запрошення. В оголошенні, не залежно від способу інформування, зазначається така інформація: дата та місце проведення обговорення, тема, перелік питань та проблем, що будуть обговорюватись, ПІБ відповідальної особи за проведення обговорення та її контактний телефон.

    Офіційний результат громадських обговорень – протокол. Після проведення обговорень готується та публікується повідомлення про результати обговорення.

    VІ етап: Базове відстеження результативності регуляторного акта

    Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень. Якщо для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуються виключно статистичні дані, базове відстеження результативності може бути здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

    Для відстеження результативності регуляторних актів можуть бути використані статистичні дані та дані наукових досліджень і соціологічних опитувань.

    У звіті про результати відстеження зазначаються:

    • вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер (у разі базового відстеження дата прийняття і номер акта не зазначаються);
    • назва виконавця заходів з відстеження;
    • цілі прийняття акта;
    • строк виконання заходів з відстеження*;
    • тип відстеження (базове, повторне або періодичне);
    • методи одержання результатів відстеження;
    • дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних;
    • кількісні та якісні значення показників результативності акта;
    • оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

    *Рішення регуляторного органу про строк, після якого чи до якого починається повторне відстеження результативності регуляторного акта (через рік з дня набрання актом чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності; у випадку якщо термін дії акту менше 1 року встановлюється термін менше 1 року, але не пізніше чим за 3 місяці до кінця терміну дії акту) визначається в самому регуляторному акті або в іншому акті цього регуляторного органу (тобто звіті).

    Звіт про відстеження підписується керівником регуляторного органу (міським головою), відповідальним виконавцем, начальником управління економіки та розвитку громади.

    VІ етап: Прийняття регуляторного акту

    Після проходження процедури оприлюднення та після отримання зауважень та пропозицій від Державної регуляторної служби України проєкт регуляторного акту з підписаними аналізом регуляторного впливу, звітом про базове відстеження (в разі наявності) подається на розгляд регуляторному органу (міській раді або виконавчому комітету).

    Після прийняття регуляторний акт та звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта (при наявності)  оприлюднюється на офіційному вебсайті Вараської міської ради в термін не пізніше 10 днів.

    VІІ етап: Проведення повторного та періодичного відстеження результативності прийнятого акту

    Для відстеження результативності регуляторних актів можуть бути використані статистичні дані та дані наукових досліджень і соціологічних опитувань.

    Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк.

    Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

    Якщо строк дії регуляторного акта, встановлений при його прийнятті, є меншим ніж один рік, періодичні відстеження його результативності не здійснюються, а повторне відстеження результативності здійснюється за три місяці до дня закінчення визначеного строку, якщо інше не встановлено рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, але не пізніше дня закінчення визначеного строку. У разі якщо продовжується дія регуляторного акта, який було прийнято на визначений строк, що є меншим ніж один рік, періодичні відстеження результативності цього регуляторного акта здійснюються у строки, встановлені для періодичного відстеження.

    Рішення регуляторного органу про строк, після якого чи до якого починається повторне відстеження результативності регуляторного акта, визначається в самому регуляторному акті або в іншому акті цього регуляторного органу (тобто звіті).

    Виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта забезпечується регуляторним органом, який прийняв цей акт, якщо інше не встановлено цим Законом.

    Звіти про повторне та періодичне відстеження готуються розробником регуляторного акта згідно з процедурою передбаченою Методикою проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта та подається до управління економіки та розвитку громади для погодження.

    Управління економіки та розвитку громади здійснює аналіз звіту про відстеження результативності регуляторних актів, а в разі виявлення суперечностей чи невідповідностей Закону чи Методики готує відповідний висновок та повертає звіт про відстеження на доопрацювання розробнику.

    Відкоригований звіт про відстеження підписується керівником регуляторного органу (міським головою), відповідальним виконавцем, начальником управління економіки та розвитку громади та оприлюднюється не пізніше ніж через 10 днів після підписання на офіційному вебсайті Вараської міської ради.

    Варто зазначити, що всі відстеження результативності регуляторних актів здійснюються відповідно до Плану-графіку здійснення відстеження результативності регуляторних актів прийнятих виконавчими органами Вараської міської ради та її виконавчого комітету.

    План-графік здійснення відстеження результативності регуляторних актів прийнятих виконавчими органами Вараської міської ради та її виконавчого комітету готується управлінням економіки та розвитку громади на основі аналізу всіх діючих регуляторних актів Вараської міської ради та її виконавчого комітету та поновлюється що півроку.

    Управління економіки та розвитку громади здійснює постійний систематичний контроль за своєчасним та ґрунтовним проведенням відстежень результативності регуляторних актів та надає відповідні висновки.

    Разом з тим, управлінням економіки та розвитку громади, формує Реєстр діючих регуляторних актів прийнятих виконавчими органами Вараської міської ради та її виконавчого комітету та поновлюється що півроку.

    План-графік здійснення відстеження результативності регуляторних актів прийнятих виконавчими органами Вараської міської ради та її виконавчого комітету разом з Реєстром діючих регуляторних актів прийнятих виконавчими органами Вараської міської ради та її виконавчого комітету (зі змінами) оприлюднюється на офіційному вебсайті Вараської міської ради.

    Відповідно до статті 11 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» управління економіки та розвитку громади на виконання доручення заступника голови Рівненської обласної державної адміністрації щодо здійснення державної регуляторної політики, проведення дерегуляції сфері господарської діяльності на місцевому та регіональному рівні здійснює щомісячний перегляд діючих регуляторних актів.

    Перегляд регуляторного акта здійснюється:

    • на підставі аналізу звіту про відстеження результативності цього регуляторного акта;
    • за ініціативою регуляторного органу, який прийняв відповідний регуляторний акт;
    • в інших випадках, передбачених Конституцією та іншими законодавчими актами України.

    У разі наявності вищезазначених підстав, приймається рішення про зупинення дії регуляторного акта, визнання його неконституційним, про скасування чи про необхідність залишення цього регуляторного акта без змін або про необхідність його перегляду.

    Разом з тим, управління економіки та розвитку громади за результатами проведеної роботи в сфері регуляторної діяльності щорічно готує звіту міського голови про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами Вараської міської ради.

    Управління економіки та розвитку громади в межах повноважень визначених чинним законодавством готує для оприлюднення на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних набору даних «Реєстр діючих регуляторних актів прийнятих виконавчими органами Вараської міської ради», «План діяльності Вараської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів», «План діяльності виконавчого комітету Вараської міської ради з підготовки проектів регуляторних актів».