Олександре Павловичу, в інтерв'ю прозвучали претензії щодо будівельних та ремонтних робіт, які тривають у нашій громаді. 
 
Щодо зауважень до капітального ремонту покрівлі Собіщицького ліцею, то проєктно-кошторисна документація (ПКД) виготовлена відповідно до Державних будівельних норм України (ДБН). ПКД, у якій визначено обсяг робіт пройшла експертизу визначення якості проєктного рішення, зауважень до неї не було.
 
Проєктант виконав свою роботу відповідно до вимог Законодавства України. Погляди ж МВА передбачають порушення законодавства. Здешевлення капітального ремонту шляхом порушення будівельних норм, в приміщенні, де навчатимуться наші діти, я вважаю неприпустимим.
 
Розкажіть, будь ласка, про 31 млн виділених коштів на завершення будівництва об'єктів, які нібито Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва не використовуються. Чи дійсно є такий факт?
 
Ніякого "свідомого відтягування часу" – немає. Проєкти проходять повноцінну перевірку і коригуються відповідно до вказівок керівництва. Нам потрібне якісне виконання робіт.
Всі працюють, робота за «один день» не робиться. Оплата за виконані роботи здійснюється після їхнього завершення. Договори про виконання робіт не передбачають внесення авансу.
 
Голова військової адміністрації натякнула на можливі корупційні ризики під час організації тендерних процедур. Чому деякі тендери були проведені повторно?
 
Якщо у МВА є якісь підозри щодо корупційної складової, то необхідно звертатися до правоохоронних органів, які компетентні у цих питаннях. До учасників тендеру були зауваження, відповідно, необхідно шукати кращі варіанти задля належного виконання робіт. Законом України про публічні закупівлі визначається вичерпний перелік органів, які можуть здійснювати контроль, і від цих органів зауважень щодо проведення тендерів не надходило. МВА ж не уповноважена здійснювати такий контроль.
 
Ще одне актуальне питання, яке стосувалося приміщення ВБЛ для комп'ютерного томографа. Чому ж роботи досі продовжуються?
 
Тому що комп'ютерний томограф з технічною документацією ми отримали нещодавно, і наразі триває коригування проєкту під цей тип обладнання.
 
МВА згадує про певні враховані роботи, які взагалі не мають бути в даному ПКД – які конкретно, МВА не сповіщає. Можливо, у приміщенні не потрібно проводити вентиляцію, водо- та теплопостачання?  Здається, вони придумують претензії на ходу, взагалі не звіряючись із нормами, правилами, вимогами, законодавством, врешті-решт. Красива картинка, а щодо її не реалістичності – це їх вже не обходить.
 
Олександре Павловичу, прокоментуйте, будь ласка, закиди стосовно невиконання наказів Вараської МВА органами місцевого самоврядування.
 
Будь-якого тиску на МВА не здійснюється. Органи місцевого самоврядування вчиняють необхідні дії, щоб захистити інтереси громади, яка їх обрала. Військова адміністрація часто ігнорує той факт, що рішення Верховної Ради України про передачу їй повноважень ОМС відповідно до ст.10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" не прийнято. Відповідно, підстав для надання доручень виконавчим органам місцевого самоврядування у неї немає.
 
Коли ж начальник Вараської МВА видає накази, які суперечать нормам чинного законодавства, то ОМС її про це інформує для того, щоб Вараська МВА могла самостійно усунути такі порушення. Натомість всі накази, які стосуються запровадження і здійснення заходів правового режиму воєнного стану виконуються.
 
Контроль за діяльністю органів місцевого самоврядування в умовах воєнного стану здійснює Рада національної безпеки і оборони України. До слова, за більше ніж два роки повномасштабного вторгнення зауважень до нашої роботи не було.
 
На завершення, чи є у вас інформація у скільки обходиться платникам податків Вараської громади утримання військової адміністрації?
 
Ми надсилали запити щодо цієї інформації, проте відповіді ми не отримали. Проте, це неважливо.
 
Водночас нашими спеціалістами надаються консультації та здійснюється підготовка необхідних матеріалів до проєктів наказів начальника Вараської МВА. Це легко перевірити, адже якщо зіставити висвітлені на сайті Вараської міської ради проєкти рішень ВМР та ВК ВМР та прийняті Вараською МВА накази, то можна помітити, що 90% наказів військової адміністрації прийняті на основі проєктів рішень ОМС, змінено лише підписанта та преамбулу.
 
Військова адміністрація робить акцент на тому, що виконавчі органи не мають "сидіти і споглядати". Якби було так, 19 людей, які отримують зарплату з бюджету Вараської громади, не змогли б зараз похвалитися обсягами проробленої роботи. Тому що всю роботу МВА до етапу прийняття рішень і далі виконують ОМС.
 
Посадові особи виконавчої гілки влади готові до тісної співпраці з Вараською МВА для досягнення спільної мети – перемоги над агресором, а також забезпечення прав та інтересів жителів Вараської громади.