-
2025
Ставки та пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
2024
Ставки та пільги зі сплати земельного податку
Ставки та пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Збір за місця для паркування транспортних засобів
2023
Ставки та пільги зі сплати земельного податку
Ставки та пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Збір за місця для паркування транспортних засобів
2022
Ставки та пільги зі сплати земельного податку
Ставки та пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Збір за місця для паркування транспортних засобів
2021
Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Перелік пільг для фізичних та юридичних осіб із сплати земельного податку
Ставки єдиного податку на період дії карантину
Збір за місця для паркування транспортних засобів
-
Запитували-відповідаємо: яким чином суб’єкт господарювання при використанні програмного забезпечення "ПРРО ДПС" може встановити знижку для товарів у чеку?
Програмне забезпечення "ПРРО ДПС" надає можливість проведення операцій з продажу товарів (послуг) з використанням знижки та/або заокругленої надбавки як на суму окремих товарів у чеку так і на всю суму розрахункового документа. Можливо застосування знижки на суму або відсоткової знижки.
Щоб встановити знижку для всіх товарів/послуг у чеку, суб’єкту господарювання необхідно виконати наступні операції:
- натиснути кнопку "Знижка на чек» у області "Кошик"
- у вікні, що відкриється, обрати тип знижки: "Знижка на суму" – для введення знижки у гривнях або обрати вкладку "Відсоткова знижка" – для введення розміру знижки у відсотках
- ввести розмір знижки та натиснути "Продовжити"
Сума знижки "Знижка на суму" розподіляється між позиціями у чеку.
При застосуванні знижки "Відсоткова знижка" введений розмір відсотка знижки застосовується до кожної позиції у "Кошику".
Із цим та іншими роз’ясненнями щодо використання ПРРО можна ознайомитись в ЗІР https://zir.tax.gov.ua
Про порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати платежів до бюджету та фондів соціального страхування
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує платникам податків, що юридичні особи, фізичні особи – підприємці та громадяни при здійсненні сплати податкових платежів та єдиного внеску заповнюють у платіжній інструкції всі обов’язкові реквізити.Перелік обов’язкових реквізитів платіжної інструкції, які заповнюються платниками, визначено Інструкцією про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 року № 163, та Порядком заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22 березня 2023 року № 148 (далі – Порядок № 148).Звертаємо увагу на особливостях заповнення 3-х реквізитів платіжної інструкції: «Призначення платежу»; «Код платника»; «Код фактичного платника».Так, реквізит «Призначення платежу» заповнюється згідно з прикладами, наведеними у Порядку № 148.Обов’язковий реквізит «Код платника» заповнюють всі платники, які сплачують податки, збори, інші платежі та єдиний внесок. Юридичні особи у реквізиті «Код платника» зазначають код ЄДРПОУ, фізичні особи – підприємці та громадяни – податковий номер.Реквізит «Код фактичного платника» заповнюється в наступних випадках:1) юридичними особами:у разі, якщо юридичні особи у своєму складі мають відокремлені підрозділи, представництва та сплачують платежі до бюджету і фондів соціального страхування за відокремлені підрозділи, представництва.При цьому юридичні особи у реквізиті «Код платника» платіжної інструкції зазначають власний код ЄДРПОУ, а у реквізиті «Код фактичного платника» – код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, представництва;2) громадянами:у разі, якщо громадяни сплачують податкові платежі та єдиний внесок за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал, програмно-технічний комплекс самообслуговування, програмно- апаратне середовище мобільного телефону, інший пристрій) або через каси надавачів платіжних послуг.При цьому громадяни у реквізиті «Код фактичного платника» платіжної інструкції зазначають власний податковий номер. Разом з цим, надавач платіжних послуг у реквізиті «Код платника» зазначає свій податковий номер.Безоплатне ПРРО від ДПС допоможе підприємцям виконати вимоги щодо фіскалізації розрахункових операційГоловне управління ДПС у Рівненській області інформує, що на сьогодні, у зв’язку із прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», припинили дію пільги щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій, встановлені пунктом 61 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.Тож з 01.10.2023 року суб’єкти господарювання при наданні послуг зобов’язані проводити розрахунки за них через РРО/ПРРО та надавати споживачам таких послуг розрахункові документи встановленої форми та змісту.Звертаємо увагу, що створюючи бізнесу зручні умови для виконання вимог щодо фіскалізації розрахункових операцій, Державна податкова служба України в умовах військового часу продовжує роботу із вдосконалення функціоналу безоплатного програмного РРО.ПРРО від ДПС – це програмне рішення, застосовне для операційних систем Windows, Android, iOS, та Web-версія, яке інтегрується з фіскальним сервером ДПС.На вебпорталі ДПС України розміщені:- Керівництво користувача ПРРО ДПС (Android та iOS) (*.pdf та *.docx)- Керівництво користувача ПРРО ДПС (WEB-версія) (*.pdf та *.docx)- Керівництво користувача ПРРО ДПС (Windows) (*.pdf та *.docx)З керівництвом користувача безкоштовного ПРРО можна ознайомитися за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvachaВерсія для завантаження безоплатного ПРРО від ДПС тут.Інформаційні матеріали щодо ПРРО тут.Інформаційна підтримка за телефоном: 0800501007.Сподіваємось, на високий рівень правової свідомості суб’єктів господарювання та належне і добросовісне виконання обов’язків платника податків України. Пам’ятайте, що добровільне виконання вимог законодавства у сферу торгівлі, громадського харчування та послуг, вбереже підприємців від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій.
До відома громадян! Скористатись податковою амністією можна лише до 1 вересня 2022 року
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що відповідно до абзацу другого п.1 підрозд.9 прим.4 розд.XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року.
На період дії воєнного стану строки надання індивідуальних податкових консультацій зупиняються
У ГУ ДПС у Рівненській області інформують, що строки надання індивідуальних податкових консультацій визначені ст.52 Податкового кодексу України.
На період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених ПКУ, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених ПКУ (п.102.9 ст.102 ПКУ).Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ "Перехідні положення" ПКУ (п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ "Перехідні положення" ПКУ).
Підпунктом 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ "Перехідні положення" ПКУ передбачено, що для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім:
- дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 ПКУ, сплати податків та зборів платниками податків;
- строків проведення камеральних перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, визначення грошових зобов’язань, прийняття, надсилання та оскарження ППР за результатами камеральних перевірок, нарахування пені;
- строків проведення фактичних та документальних позапланових перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, додаткових документів та пояснень, визначення грошових зобов’язань, прийняття, надсилання та оскарження ППР, адміністративного арешту майна за результатами фактичних перевірок.
Враховуючи викладене, на період дії воєнного стану на території України зупиняються строки надання індивідуальних податкових консультацій.
Обмежень для юридичних осіб платників єдиного податку з особливостями оподаткування на період воєнного стану в Україні щодо надання та отримання благодійної допомоги не встановлено
Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесені зміни до Податкового кодексу України, зокрема, підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 9, яким встановлено, що тимчасово, з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розд. XIV ПКУ застосовуються з урахуванням визначених особливостей.
Відповідно до п.п. 9.4. п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ дохід платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, визначається відповідно до вимог ст. 292 ПКУ.
Зокрема, п. 292.1 ст. 292 ПКУ передбачено, що доходом платника єдиного податку – юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.
Основні засади благодійної діяльності в Україні регламентуються Законом України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 5073).
Статтею 1 Закону № 5073 визначено, що благодійна діяльність – добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара.
Слід зазначити, що благодійником є дієздатна фізична особа або юридична особа приватного права, яка добровільно здійснює один чи декілька видів благодійної діяльності (п. 5 частини першої ст. 1 Закону № 5073).
Статтею 5 Закону № 5073 встановлено, що благодійники спільно чи індивідуально можуть здійснювати благодійну діяльність на підставі добровільного вибору одного або кількох таких її видів.
При цьому відповідно до п. 1 частини першої ст. 1 Закону № 5073 отримувачами (бенефіціарами) благодійної допомоги можуть виступати фізична особа, неприбуткова організація або територіальна громада, а також юридичні особи для досягнення цілей, передбачених цим Законом.
Статтею 13 Закону № 5073 передбачено що благодійна організація може бути створена як благодійне товариство, благодійна установа чи благодійний фонд з урахуванням особливостей, визначених Законом № 5073 та іншими законами України.
Пунктом 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не встановлено обмежень для юридичних осіб платників єдиного податку з особливостями оподаткування на період воєнного стану в Україні щодо надання та отримання благодійної допомоги для досягнення цілей, передбачених Законом № 5073.
Застосування РРО – платниками єдиного податку при здійсненні діяльності у сфері громадського харчування на території села, селища
Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що згідно з п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій або у випадках, передбачених Законом №265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336 "Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" зі змінами та доповненнями затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
Пунктом 1 Переліку визначено, що фізичні особи – підприємці, які сплачують єдиний податок, мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО та/або ПРРО з використанням РК та книг обліку розрахункових операцій при здійсненні роздрібної торгівлі на території села, селища товарами (крім підакцизних товарів).
Пункт 1 Переліку не застосовується за наявності хоча б однієї з таких умов:
- роздрібна торгівля здійснюється в торговельному об’єкті, в якому також здійснюється торгівля підакцизними товарами;
- фізичними особами – підприємцями також здійснюється дистанційна торгівля, зокрема, через Інтернет;
- сільськими, селищними, міськими радами прийнято рішення про обов’язкове застосування на території села, селища РРО та/або ПРРО для форм і умов проведення діяльності, визначених у п.1 Постанови №1336.
Згідно з п.п.5 п.298.3 ст.298 Податкового кодексу України у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з Класифікатором видів економічної діяльності ДК 009:2010.
Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010 затверджена наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457.
Абзацом другим п.1 Наказу №457 визначено, що основне призначення Класифікації видів економічної діяльності – визначати та кодувати основні та другорядні види економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців.
Відповідно до КВЕД ДК 009:2010 діяльність з роздрібної торгівлі відповідає коду 47 "Роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами". Крім того, до роздрібної торгівлі відноситься КВЕД 45.32 – роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.
Поряд з тим, відповідно до ДК 009:2010 діяльність у сфері громадського харчування відповідає коду 56 "Діяльність із забезпечення стравами та напоями", який включає в себе, зокрема, КВЕД 56.10 "Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування".
Цей клас включає діяльність: ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, місць з наданням їжі для споживання за межами закладу, вагончиків з продажу морозива, пересувних вагончиків з продажу їжі, діяльність із приготування їжі в торговельних наметах.
Враховуючи викладене, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої – четвертої груп при здійсненні діяльності у сфері громадського харчування, яка відповідає коду 56 КВЕД ДК 009:2010, на території села, селища повинні застосовувати РРО та/або ПРРО на загальних підставах, оскільки така діяльність не відноситься до роздрібної торгівлі.
Платниками податків Рівненщини сплачено до бюджету 4,2 мрлд грн єдиного внеску
У першому півріччі 2022 року платниками податків Рівненщини сплачено до бюджету 4 млрд 208 млн грн єдиного соціального внеску, що на понад 882 млн грн, або на 26,5 % більше, ніж у відповідному періоді 2021 року.
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що єдиний внесок на загальнообов’язкове соціальне страхування є основним джерелом наповнення фондів соціального страхування, за рахунок яких фінансуються державні соціальні програми, здійснюється виплата пенсій, матеріальної допомоги громадянам тощо.
Своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам право на соціальний захист, а саме допомоги на випадок безробіття, нещасних випадків, професійних захворювань, гідне пенсійне забезпечення та інші виплати.
Висловлюємо щиру подяку всім, хто сумлінно виконує свої обов’язки зі сплати податків і зборів та тим самим підтримує економіку держави!
Податкова амністія: хто може скористатися одноразовим добровільним декларуванням
В ГУ ДПС у Рівненській області звертають увагу громадян, що скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть такі категорії декларантів:
фізичні особи – резиденти (у тому числі самозайняті особи);
фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об'єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об'єкти декларування, і які відповідно до Податкового кодексу є чи були платниками податків. Тут маються на увазі податки, які підлягають сплаті фізичною особою особисто чи через податкового агента із зазначених доходів. Нагадаємо, що визначення фізичної особи як «резидента» для цілей Кодексу регулює підпункт 14.1.213 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, який передбачає застосування наступного алгоритму аналізу із 7-ми послідовних кроків:
1) Фізична особа визнається резидентом, якщо має місце проживання в Україні. За загальним правилом – це є основною, достатньою умовою.
2) У разі якщо фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв'язки (центр життєвих інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від'їзду) протягом періоду або періодів податкового року.
3) Достатньою (але не виключною) умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім'ї або її реєстрації як суб'єкта підприємницької діяльності.
4) Якщо неможливо визначити резидентський статус фізичної особи, використовуючи попередні кроки алгоритму (з 1-го по 3-й), фізична особа вважається резидентом, якщо вона є громадянином України.
5) Якщо всупереч закону фізична особа – громадянин України має також громадянство іншої країни, то з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб така особа вважається громадянином України, який не має права на залік податків, сплачених за кордоном, передбаченого Кодексом або нормами міжнародних угод України.
6) Якщо фізична особа є особою без громадянства і на неї не поширюються положення для кроків з 1-го по 4-й цього алгоритму, то її статус визначається згідно з нормами міжнародного права.
7) Достатньою підставою для визначення особи резидентом є самостійне визначення нею основного місця проживання на території України у порядку, встановленому Кодексом, або її реєстрація як самозайнятої особи.
Як отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків для дитини
В ГУ ДПС у Рівненській області звертають увагу платників податків, що для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків для дитини можна використати декілька шляхів, зокрема, подати документи до контролюючого органу, подати документи в електронній формі або ж в рамках реалізації експериментального проєкту "єМалятко".
Розглянемо ці варіанти.
1. Отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків для дитини шляхом подання документів до контролюючого органу.
Згідно з п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).
Пунктом 4 розділу VII Положення № 822 передбачено, що Облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред'явлення повертається) та його копію.
У разі виникнення необхідності у реєстрації в Державному реєстрі малолітніх осіб, які залишились без піклування батьків та стосовно яких не прийнято рішення про встановлення опіки (піклування), документи на проведення реєстрації подаються представником органу опіки і піклування з документальним підтвердженням особи представника та його повноважень за наявності свідоцтва про народження.
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Положення № 822 громадяни України документи для проведення реєстрації у Державному реєстрі подають до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а ті, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання в Україні, – до будь-якого контролюючого органу.
Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки № 1ДР.
У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Обліковій картці № 1ДР щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, місця проживання тощо фізичній особі може бути відмовлено у реєстрації (у разі неможливості виправлення недостовірних даних або помилок у встановлений строк) або продовжено строк реєстрації до 10 робочих днів.
За зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків (додаток 3)), відповідно до порядку, визначеного Положенням № 822.
Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), протягом трьох робочих днів з дня звернення до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи та може бути продовжено до п’яти робочих днів у разі звернення до іншого контролюючого органу.
2. Шляхом подання документів в електронній формі.
На сьогодні Облікову картку № 1ДР та копії документів необхідних для реєстрації у Державному реєстрі можна подати в електронному вигляді за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет). Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
Для інформаційної підтримки та допомоги платникам при користуванні Електронним кабінетом відкрита приватна частина Електронного кабінету, яка містить режим «Допомога», де розміщено інструкцію користувача з кожного режиму Електронного кабінету.
3. В рамках реалізації експериментального проєкту "єМалятко".
Здійснити реєстрацію дитини у Державному реєстрі можна також в рамках реалізації експериментального проєкту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини та відповідно до Порядку надання комплексної послуги "єМалятко", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691 з метою одержання за однією заявою комплексу адміністративних послуг, зокрема:- за бажанням батьків дитини чи одного з них здійснювати реєстрацію дитини у Державному реєстрі під час державної реєстрації її народження;
- особам віком від 14 до 18 років, які не зареєстровані у Державному реєстрі, за їх бажанням під час оформлення паспорта громадянина України вперше.
Порядок отримання ліцензії на право виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним, а також на зберігання пального в період воєнного часу
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України визначено Законом України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі – Закон №481).
Порядок видачі (переоформлення) ліцензій, зокрема, на право виробництва пального, оптової/роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального встановлено ст.ст. 3 та 15 Закону №481, які на сьогодні не містять норми щодо процедури видачі (переоформлення) ліцензій в умовах воєнного стану.
При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №165 "Про зупинення строків надання адміністративних послуг та видачі документів дозвільного характеру" (із зміною, внесеною постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2022 року №233), зупинено строки надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та строки видачі дозвільними органами документів дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні.
Зупинені строки будуть поновлені у місячний строк після припинення чи скасування воєнного стану на відповідній території України.
Разом з цим, згідно з позицією Держаної регуляторної служби України як спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності, у разі можливості видача документів дозвільного характеру та ліцензій може здійснюватися у строки, встановлені законом.
Також слід зазначити, що наказом ДПС від 24.02.2022 №243-о "Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органів" встановлено простій у роботі ДПС та її територіальних органів з метою збереження життя і здоров’я працівників, при цьому, наказами ДПС (№168 від 10.03.2022, №189 від 14.04.2022) припинено простій в роботі територіальних органів ДПС з метою реалізації державної податкової політики, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, здійснення повноважень, передбачених законом в умовах дії правового режиму воєнного стану. Також передбачено можливість запроваджувати простій у роботі для забезпечення належної організації роботи, здійснення функціональних повноважень з урахуванням першочергового гарантування безпечних умов роботи, збереження життя і здоров’я підпорядкованих працівників із дотриманням вимог Кодексу законів про працю України.
Враховуючи вищевикладене, суб’єкти господарювання мають право звернутися до ДПС з метою отримання (переоформлення) ліцензії на право виробництва пального та до її територіальних органів щодо отримання (переоформлення) ліцензій на право оптової/роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, однак строки надання адміністративної послуги залежать від безпекової ситуації у відповідному регіоні в умовах дії правового режиму воєнного стану.
спорті, податкова адреса, назва та адреса місця продажу (господарського об’єкта) або місця зберігання, в межах якого ведеться облік. Для паперової форми обліку зазначені дані мають міститися на титульному аркуші (п.2 розд. II Порядку №496).
Чи є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізична особа, яка має право власності на нежитлове приміщення як ФОП?
Фахівці Головного управління ДПС у Рівненській області роз'яснюють, що відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
Пунктом 1 ст. 320 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІУ зі змінами і доповненнями (далі – ЦКУ) визначено, що власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом. Суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.
Фізичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, в тому числі і нерухомого майна комерційного призначення, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (ст. 325 ЦКУ).
Оскільки ст. 266 ПКУ не визначено такого платника як фізична особа – підприємець, то такий платник – власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нормами, передбаченими для фізичних осіб.
За відмову в проведенні розрахунків банківськими картками – адміністративний штраф
Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що Законом України від 15 березня 2022 року №2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесені зміни до п. 1 частини першої ст.255 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року №8073-Х.
Пунктом 1 частини першої ст. 255 КУпАП встановлено, що уповноважені особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та його територіальних органів мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення у справах про адміністративні правопорушення вчинені, зокрема, за ст. 163 прим. 15 КУпАП.
Статтею 163 прим 15 КУпАП визначено, що порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі перевищення граничних сум розрахунків готівкою, недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів - тягне за собою накладення штрафу на фізичну особу - підприємця, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дія, передбачена частиною першою ст.163 прим. 15 КУпАП, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вараська громада отримала в розпорядження майже 12 мільйонів гривень плати за землю
Упродовж січня-квітня 2022 року до бюджету Вараської громади сплачено майже 12 мільйони гривень плати за землю.
Зокрема, юридичні особи спрямували до місцевих бюджетів 11,4 мільйона гривень, а фізичні особи – 0,5 тисяч гривень плати за землю.
Податківці Вараської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській обасті зазначають, що окрім поточних платежів, що є обов’язковими для сплати на територіях, де відсутні бойові дії, власникам землі та об’єктів нерухомості Рівненщини варто погасити заборговані майнові податки, а підприємцям – заборговані суми єдиного податку.
Для виїзду за кордон на постійне місце проживання необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що відповідно до п. 179.3 ст. 179 Податкового кодексу України, платники податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу декларацію про майновий стан і доходи не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
За зверненням платника податку контролюючий орган, до якого було подано Декларацію, видає Довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових зобов’язань) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 568 (п. 179.12 ст. 179 ПКУ).
Відповідно до пп. 2 – 4 Порядку № 568 Довідка видається безоплатно на підставі заяви платника податків про видачу Довідки за формою, наведеною у додатку до Порядку № 568 та поданої Декларації.
Згідно з п. 7 Порядку № 568 Довідка видається контролюючим органом за місцем податкового обліку платникам податку – резидентам, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання та які звернулися відповідно до п. 179.3 ст. 179 ПКУ, – протягом тридцяти календарних днів після надходження Декларації та сплати належної суми податку на доходи фізичних осіб, військового збору.
Довідка видається у паперовій та/або електронній формах та видається за відсутності заборгованості зі сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору (для платників податку, визначених п. 179.3 ст. 179 ПКУ). Така, довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа.
Звертаємо увагу, що довідка видається за відсутності заборгованості зі сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору (для платників податку, визначених п. 179.3 ст. 179 ПКУ).
Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження Декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.Нагадаємо, що відповідно до абзацу п’ятого п. 6 Порядку № 568 у разі неподання платником податку Декларації та/або за наявності невиконаних зобов’язань зі сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору (для платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання) контролюючий орган надає заявнику протягом десяти календарних днів вмотивовану відповідь щодо відмови в наданні Довідки.
Тобто, фізичній особі необхідно подати до податкових органів податкову декларацію про майновий стан і доходи, що є обов’язковою умовою для отримання довідки про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань, яка подається до митних органів під час виїзду за кордон на постійне місце проживання.
На Рівненщині до держбюджету сплачено майже 700 мільйонів гривень ПДВЗа січень – квітень 2022 року суб’єкти господарювання Рівненщини сплатили до держбюджету 698 мільйонів гривень податку на додану вартість.В ГУ ДПС у Рівненській області відзначають, що податкові новації, зокрема можливість переходу на спрощену систему оподаткування зі ставкою 2 відсотки, полегшить умови ведення бізнесу. А збільшенню надходжень ПДВ повинна посприяти реєстрація платником ПДВ нерезидентів - постачальників електронних послуг.Нагадуємо, що із 2022 року платниками ПДВ в Україні повинні зареєструватися всі постачальники електронних послуг - нерезиденти. Ця норма своєчасна і правильна, оскільки операції з постачання електронних послуг повинні оподатковуватися безпосередньо у країні їх споживання. Окрім справедливих умов оподаткування національних і міжнародних компаній, такий підхід сприятиме залученню ПДВ до бюджету.Процедура реєстрації платника ПДВ для постачальників-нерезидентів відбувається віддалено за заявою в електронній формі, яка подається через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів (VAT-office нерезидента – постачальника електронних послуг). З усією необхідною інформацією щодо подання заяви, звітності та листування з податковою службою можна ознайомитися у тематичному банері "Особам-нерезидентам – постачальникам електронних послуг / For non-residents – providers of E-services" .Для нерезидентів встановлено поквартальне подання до ДПС податкової декларації з ПДВ за спрощеною формою, а також їх звільнено від обов’язку складати та реєструвати податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних.Перелік активів, з яких нарахування та сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування не здійснюєтьсяГоловне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що громадяни мають право до 1 вересня 2022 року добровільно задекларувати активи, які були придбані за рахунок доходів з яких не було сплачено належні податки та збори. При цьому, п. 10 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України містить перелік активів, з яких нарахування та сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування не здійснюється, якщо платник не скористався правом подати добровільну декларацію. Зокрема це:1) активи (крім визначених підпунктами 2 і 3 п. 10 підрозділу 9 прим. 4 розд. XX "Перехідні положення" ПКУ), сумарна вартість яких не перевищує 400 тис. грн станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування, тобто, станом на 31 серпня 2022 року.У разі якщо грошова вартість таких активів визначена в іноземній валюті/банківських металах, їх вартість зазначається у гривні за офіційним курсом національної валюти до іноземної валюти, установленим Національним банком України (далі – НБУ)/облікової ціни банківських металів, розрахованої НБУ на дату подання декларантом Декларації;2) нерухоме майно, розташоване на території України, яке станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування належало фізичній особі на праві власності (у тому числі спільної сумісної або спільної часткової власності), що підтверджується даними відповідних державних реєстрів, в обсязі:а) об’єкти житлової нерухомості:● квартира/квартири, загальна площа якої/яких не перевищує сукупно 120 кв. м, або майнові права, що підтверджені відповідними документами, на таку квартиру або квартири у багатоквартирному житловому будинку незавершеного будівництва;● житловий будинок/житлові будинки, зареєстрований/зареєстровані у встановленому порядку в Україні, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 кв. м, або житловий будинок незавершеного будівництва чи будинки незавершеного будівництва, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 кв. м, за умови наявності у такої фізичної особи права власності на земельну ділянку відповідного цільового призначення;б) об’єкти нежитлової нерухомості – нежитлові будинки некомерційного призначення та/або нежитлові будинки незавершеного будівництва некомерційного призначення, загальна площа яких не перевищує 60 кв. м;в) земельні ділянки, сукупний розмір яких по кожній окремій ділянці не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями.3) один транспортний засіб особистого некомерційного використання (крім транспортного засобу, призначеного для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія, легкового автомобіля з робочим об’ємом циліндрів двигуна не менше як 3 тис. куб. см та/або середньоринковою вартістю понад 400 тис. грн, мотоцикла із робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 800 куб. см, літака, гелікоптера, яхти, катера), право власності на який було зареєстровано відповідно до законодавства України станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування.Пільги щодо сплати земельного податку для громадянГоловне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що від сплати земельного податку звільняються:- особи з інвалідністю першої і другої групи;- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;- пенсіонери (за віком);- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, зазначених вище, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.В податковій службі області повідомляють, що в умовах воєнного стану внесок кожного платника податків – надзвичайно важливий для бюджетної стабільності громад. Саме органи місцевого самоврядування виконують низку важливих завдань, зокрема в частині забезпечення діяльності інфраструктури. Тому у податковій службі просять громадян-власників земельних сплатити податок та погасити заборговані податки минулих періодів.Провести звірку сум нарахованих податків та податкового боргу громадяни можуть у Центрах обслуговування платників або самостійно провести звірку щодо розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет.
До бюджетів територіальних громад Рівненщини сплачено 143,4 мільйона гривень плати за землю
За підсумками січня-квітня 2022 року до місцевих бюджеті Рівненської області сплачено 143,4 мільйона гривень плати за землю.
Зокрема, юридичні особи спрямували до місцевого бюджету 133,8 мільйона гривень, а фізичні особи – 9,6 млн гривень плати за землю.
Окрім поточних платежів, що є обов’язковими для сплати на територіях, де відсутні бойові дії, власникам землі та об’єктів нерухомості Рівненщини варто погасити заборговані майнові податки - нагадують у Головному управлінні ДПС у Рівненській області.
Звертаємо увагу, що платники податків мають можливість самостійно провести звірку щодо розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет. Щоб стати користувачем електронних сервісів ДПС треба отримати електронний цифровий підпис, зареєструватися на вебпорталі ДПС і в будь-який зручний час переглядати інформацію щодо нарахування та сплати податків з персонального комп’ютера чи гаджета.
Інформацію щодо нарахованих податкових зобов’язань також можна отримати у Центрах обслуговування платників, що діють при державних податкових інспекціях області.
Деклараційна кампанія-2022: податкова знижка в частині сум витрат на сплату страхових внесків, сплачених за договором довгострокового страхування життяВ Головному управлінні ДПС у Рівненській області інформують, що відповідно до норм Податкового кодексу України фізична особа - платник податку має право включити до податкової знижки, зокрема, суму витрат на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених платником податку страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які не перевищують (у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):
а) при страхуванні платника податку або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом платника податку, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління чи за їх сукупністю – суму, визначену в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ (у 2021 році: 2270,00 грн. х 1.4 = 3180,00 гривень);
б) при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління на користь такого члена сім’ї чи за їх сукупністю – 50 відс. суми, визначеної в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, в розрахунку на кожного застрахованого члена сім’ї (у 2021 році: 2270,00 грн. х 1.4 х 50 відс. = 1590,00 гривень).
Отже, нормами ПКУ передбачено, що платник податків має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій), які не мають перевищувати обмеження, встановлені підпунктами «а» та «б» п.п. 166.3.5 п. 166.3 ст. 166 ПКУ, у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування.
Як роботодавцю розрахувати єдиний соціальний внесок, якщо працівник надав копію довідки про встановлення групи інвалідності не з першого робочого дня місяцяГоловне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відс. бази нарахування ЄВ.
Абзацом восьмим п. 5 розд. ІІІ Інструкції ї про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 визначено, що нарахування роботодавцями – підприємствами, установами і організаціями, фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, ЄВ у розмірі 8,41 відс. здійснюється з дати встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання завіреної копії довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії (далі – МСЕК), та закінчується датою припинення інвалідності.
Отже, якщо працівник надав копію довідки МСЕК про встановлення групи інвалідності не з першого робочого дня місяця, то вимога щодо нарахування ЄВ виходячи із розміру мінімальної заробітної плати не застосовується.
Роботодавець нараховує ЄВ на фактично нарахований дохід:
-до дати одержання копії довідки МСЕК – у розмірі 22 відсотка;
- до дати одержання копії довідки МСЕК – у розмірі 8,41 відсотка.
Щодо ставок ставок єдиного податку для підприємців 1 та 2 груп платників податків
На виконання рішення Координаційної ради з питань розвитку підприємництва при міському голові, засідання якої відбулося 25 січня 2022 року, а також за дорученням міського голови м.Вараш Олександра Мензула, Управління правового забезпечення виконавчого комітету Вараської міської ради спрямувало лист вих.№1510-3110-37-111-05 до Вараської державної податкової інспекції ГУ ДПС у Рівненській області щодо ставок єдиного податку для підприємців 1 та 2 груп платників податків, які діяли упродовж 2021 року.
У відповідь надійшов лист за вх.№3110-23-135-04 за підписом начальника Вараського відділу податків і зборів із фізичних осіб та проведення камеральних перевірок податкової звітності управління податкового адміністрування фізичних осіб Наталії Бондаренко.
Також відмітимо, що відповідно до п.52.1. ст.52 Податкового кодексу України за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Інформаційний лист Державної податкової служби України №2/2022
27 січня 2022 року о 14:00 ГУ ДПС у Рівненській області спільно з Територіальним відділенням у Рівненській області Асоціації платників податків України організовують Zoom-вебінар "Нюанси застосування РРО ФОПами з 2022 року".
Під час вебінару буде розглянуто такі питання:
- Кого з ФОПів не стосується обов’язок застосування РРО/ПРРО?
- Яким групам ФОПів необхідно застосування РРО/ПРРО, починаючи з 1 січня 2022 року?
- Як коректно реєструвати РРО, КОРО, РК?
- Яким чином застосовувати РРО/ПРРО при торгівлі різними групами товарів, наданні послуг?
- Які реквізити повинні бути зазначені в чеку РРО?
- Хто з ФОПів і яким чином зобов’язаний вести товарний облік?
- Яка відповідальність чекає на платників за порушення у сфері РРО/ПРРО та як працювати з РРО/ПРРО без помилок та штрафів?
Посилання для реєстрації в Zoom: https://us05web.zoom.us/j/84278818374?pwd=cE1UUlp4NDlHaXNkdkEzS21YRkVWZz09
Meeting ID: 842 7881 8374
Passcode: qzETm4
Відеоконференція "Новації податкового законодавства" транслюватиметься на каналі бібліотеки 12 січня 2021 року о 10:00 https://www.youtube.com/user/libr1rv
З 1 січня 2022 року підприємці – "єдинники" при розрахунках мають застосовувати касові апарати
В ГУ ДПС у Рівненській області нагадують платникам єдиного податку, що з 1 січня 2022 року значно розширюється коло суб’єктів господарювання (фізичних осіб-підприємців), які мають застосовувати РРО та/або програмні РРО (далі – ПРРО).
Відповідно до Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосування РРО та/або ПРРО є обов`язковим для тих суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу.
Нововведення стосуються фізособ-підприємців 2-4 групи, незалежно від виду їхньої діяльності та рівня доходу. Фактично це інтернет-магазини, ресторани, кафе, турагенції, готелі, крамниці, магазини ювелірних виробів тощо. Тож тим підприємцям, які ще не мають касового апарату, потрібно буде купити та зареєструвати нове обладнання, а також навчитись користуватись ним.
Разом з тим, відповідно до вимог п. 296.10 Податкового кодексу України РРО та/або ПРРО не будуть застосовувати платники єдиного податку першої групи. До першої групи відносяться фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 164 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Звертаємо увагу, що Державна податкова служба України створила та запустила спеціальне безкоштовне програмне забезпечення, яке перетворює будь-який ґаджет з Windows або Android на касовий апарат – програмний РРО.
При цьому підприємець сам вирішує, який вид реєстратора використовувати – купувати апаратний РРО чи користуватись ПРРО, встановлюючи безкоштовне програмне рішення ДПС. Крім того підприємець може паралельно використовувати на різних господарських об’єктах РРО та ПРРО.
Яке покарання чекає на ФОПів за невиконання нових правил
Невстановлення касових апаратів відповідними групами ФОПів загрожує сплата штрафів у розмірі 100% від проданої продукції. Якщо порушення буде зафіксовано вдруге, то сплата штрафу становитиме 150% від вартості проданої з порушенням продукції. Водночас, варто зазначити, що наразі податкова зобов'язалася не штрафувати підприємців до завершення карантину.
Єдиний рахунок для сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску: переваги використання
Єдиний рахунок для сплати податків, зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС введено в дію з 1 січня 2021 згідно ст. 351 Податкового кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.2020 №321.
Єдиний рахунок — це рахунок, відкритий в Казначействі на ім’я ДПС та використовується для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, передбачених ПКУ і єдиного внеску.
Використання Єдиного рахунку — справа добровільна. За бажанням платник податків може використовувати такий рахунок для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, заборгованості з інших платежів.
Слід врахувати, що єдиний рахунок не може використовуватися для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу:
- з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового;
- частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями.Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через Електронний кабінет (п.351.2 ст. 351 ПКУ).
Такий спосіб сплати податків і зборів є комфортним, оскільки скорочує платникам фінансові витрати і час на формування розрахункових документів. Щоб перейти на єдиний рахунок, необхідно здійснити три простих кроки.
Перший – через "Електронний кабінет" подати "Повідомлення про використання єдиного рахунку" за формою J/F 1307001.
Другий – отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.
Третій – надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення
одержувачів або з визначенням одержувачів.
Єдиний соціальний внесок: хто має право не платити?
ГУ ДПС у Рівненській області нагадує, що з 1 січня поточного року розширено перелік підприємців, які звільняються від сплати єдиного внеску за себе. Так для фізичних осіб на загальній системі оподаткування, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та членів фермерського господарства, у разі якщо вони не отримували дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, сплата єдиного соціального внеску є виключно правом, а не обов’язком.
Згідно із законодавством бути платниками ЄСВ тільки добровільно можуть фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, якщо вони отримують пенсію за віком, або за вислугу років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 ЗУ "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Відповідно до част. п’ять і шість ст.4 Закону № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" звільняються від сплати єдиного внеску за себе:
- особи, які провадять незалежну професійну діяльність, за умови взяття їх на облік як фізичних осіб – підприємців і провадження ними одного виду діяльності одночасно як фізичною особою – підприємцем, так і особою, яка провадить незалежну професійну діяльність;
- особи, які провадять незалежну професійну діяльність та фізичні особи – підприємці, які мають основне місце роботи, за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску.
Також скасовується обов’язок сплачувати мінімальний розмір єдиного внеску за місяці, у яких не було отримано доходу (прибутку), для фізичних осіб – підприємців (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування); осіб, які провадять незалежну професійну діяльність; членів фермерського господарства.
Підприємець торгує на ринку: чи необхідно застосовувати РРО
Відповідно до п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями реєстратори розрахункових операцій та програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.
Згідно з п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України до першої групи платників єдиного податку відносяться фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
Зверніть увагу, якщо фізична особа-підприємець здійснює роздрібний продаж товарів в магазинах та об’єктах ресторанного господарства, які розташовані на території ринку, то така особа не може бути платником єдиного податку першої групи, та відповідно зобов’язана застосувати РРО в залежності від обраної системи оподаткування та виду здійснюваної діяльності.